Siedmiu oferentów zgłosiło się do Szczecińskich Inwestycji Miejskich w odpowiedzi na przetarg dotyczący inwestycji drogowych w północnej części Szczecina. Znaczna część ofert przekracza zarezerwowany budżet.
Przetarg dotyczy szerszego przedsięwzięcia – chodzi o poprawę warunków obsługi obszarów przemysłowych Szczecina poprzez wypełnienie luk w infrastrukturze drogowej dzielnicy Północ. Jednym z jego elementów jest budowa trzeciego etapu Trasy Północnej.
Zadanie jest realizowane w podziale na dwie części. Pierwsza dotyczy budowy drogi do obsługi terenów inwestycyjnych w rejonie ulic Stołczyńskiej i Skwarnej oraz budowa drogi dojazdowej do strefy przemysłowej i infrastruktury technicznej.
Część druga to budowa Trasy Północnej wraz z budową połączenia drogowego obwodnicy Polic z Trasą Północną. Tu będzie jeszcze podział na dwa etapy: Budowa Trzeciego etapu Trasy Północnej obejmująca budowę nowej ulicy od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska w Szczecinie oraz (drugi etap realizacyjny) łącznik drogowy obwodnicy Polic z układem drogowym Szczecina.
Pierwsza część obejmującą prace w rejonie ulic Stołczyńskiej i Skwarnej inwestor wycenił na 56,349 mln zł. Najtańszy oferent Firma Budowlano-Drogowa MTM wycenił prace na 48,460 mln zł, a kolejny (Strabag) na 54,703 mln zł. Pozostałe propozycje przekraczają zarezerwowany budżet: konsorcjum firm Tormel i Stanled – 57,799 mln zł, Eurovia Polska – 58,094 mln zł, Mirbud – 63,896 mln zł, konsorcjum firm Roveropol – 63,935 mln zł oraz Budimex – 69,458 mln zł. Ta część zadania ma być wykoanna w ciągu 26 miesięcy od zawarcia umowy.
Częścią drugą z trzecim etapem Trasy Północnej jest zainteresowanych czterech wykonawców.
Przy budżecie 189,964 mln zł najtańszy jest Strabag – 189,681 mln zł. Pozostałe oferty to: Mirbud – 196,044 mln zł, konsorcjum firm Roverpol – 231,547 mln zł oraz Budimex - 223,917 mln zł.
Ta część ma być wykonana w ciągu 30 miesięcy od przekazania placu budowy po wydaniu decyzji ZRID w przypadku I etapu oraz 30 miesięcy od daty umowy w przypadku etapu II.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie rozpoczęła się w 2010 roku od przedłużenia ul. Warcisława do ul. Rostockiej, a następnie do ul. Łącznej. Teraz trasa zostanie doprowadzona do ul. Szosa Polska i Polickiej. Będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi z rezerwą pod budowę torowiska tramwajowego.
Obwodnica Polic, z którą mają się połączyć nowe drogi jest obecnie w realizacji – wykonawca jest Strabag.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.